دانلود تحقیق خصوصي سازي و كاستي هاي سيستم مالي

دانلود تحقیق خصوصي سازي و كاستي هاي سيستم مالي

این تحقیق ، با موضوع خصوصي سازي و كاستي هاي سيستم مالي بصورت Word انجام گرفته است.تحقیق برای رشته اقتصاد مناسب است و در 25 برگه می باشد. شما می توانید این تحقیق را بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید.

بلافاصله بعد از پرداخت و خرید ، لینک دانلود نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک فایل مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد.

1- مقدمه

انديشه اصلي در تفكر خصوصي سازي اين است كه فضاي رقابت و نظام حاكم بر بازار، بنگاه ها و واحدهاي خصوصي را مجبور مي كند تا عملكرد كارآتري در بخش عمومي داشته باشند.

«بيس لي» و «ليتل چايلد» (Beesly and little child) در توصيف خصوصي سازي مي‌گويند: «خصوصي سازي وسيله اي براي بهبود عملكرد فعاليت هاي اقتصادي (صنايع) از طريق افزايش نقش نيروهاي بازار است، درصورتي كه حداقل 50 درصد از سهام دولتي به بخش خصوصي واگذار شود».

«ولجانوسكي» (Veliganovski) خصوصي سازي را به معناي انجام فعاليت هاي اقتصادي توسط بخش خصوصي يا انتقال مالكيت دارايي ها به بخش خصوصي مي داند.

«بس» (Bos) خصوصي سازي را نشانه تعالي تفكر سرمايه داري و اعتماد به كارآيي بازار در مقابل اطمينان نداشتن به كارآيي بخش عمومي بيان مي كند.

به طور كلي خصوصي سازي حركتي در جهت سپردن تعيين اولويتها به مكانيزم بازار است و از همين روست كه عبارت «بازار گراكردن» شايد جامع ترين تعريفي باشد كه از خصوصي سازي شده است. از اين ديدگاه پديده و مفهوم خصوصي سازي نه فقط به معناي تغيير مالكيت، بلكه به اين معني است كه تا چه حد عمليات يك بنگاه اقتصادي در قالب نظم نيروهاي بازار آورده شده است.

فهرست مطالب
1- مقدمه. 1
2- اهداف خصوصي سازي.. 1
3- روش هاي خصوصي سازي.. 2
4- شناسايي متغيرهاي تحقيق.. 2
4-1- ثبات و تعادل كلان اقتصادي.. 3
4-2- شفاف نبودن مقررات و سياست هاي دولتي در زمينه هاي مالياتي، تجاري، ارزي.. 4
4-3- وجود بازار تقريباً انحصاري يا انحصاري چند جانبه يا رقابت ناقص در بازار كالا و خدمات... 4
4-4- پايين بودن سودآوري بخش توليدي نسبت به فعاليت هاي بازرگاني.. 5
4-5- نقش كاركنان و اتحاديه هاي كارگري به دليل افزايش بيكاري، كاهش دستمزدها و كاهش حضور اجتماعي 5
4-6- كاهش نقش مقام هاي دولتي در نتيجه كاهش حوزه اختياراتشان.. 5
4-7- ضعف قانوني ماليات هاي مستقيم.. 5
4-8- آشكار شدن ضعف و ناكارآيي مديران قبلي پس از واگذاري شركت هاي دولتي.. 6
4-9- بانك ها به جاي اعطاي تسهيلات به خريداران شركت هاي دولتي، خود به طور مستقيم اقدام به خريد اين شركت ها مي كنند. 7
4-10- تامين كسري بودجه دولت توسط بانك ها7
4-11- پوشش زيان هاي متوالي شركت هاي دولتي توسط بانك ها7
4-12- محدوديت ورود سرمايه گذاري هاي خارجي به بازار سرمايه. 8
4-13- مشكلات نقل و انتقال به موقع و سريع سهام در بورس اوراق بهادار تهران.. 8
4-14- كارآ نبودن بورس اوراق بهادار تهران.. 8
4-15- استفاده نكردن از سهام بي نام و انواع ديگر اوراق بهادار (محدوديت ابزارهاي بازار سرمايه)9
4-16- نبود بازار سازان، معامله گران و مشاوران در بورس اوراق بهادار تهران.. 9
4-17- نبود ساز و كارهاي تامين اطمينان در بازار سرمايه. 10
4-18- مشكلات مربوط به قيمت گذاري شركت هاي قابل واگذاري.. 10
4-19- عدم شفافيت اطلاعاتي سازمان ها11
4-20- مسائل مربوط به بازدهي و سودآوري شركت ها11
4-21- عدم كارآيي مديريتي ناشي از سيستم غير شايسته مداري.. 12
4-22- برخوردار نبودن از ساختار سازماني مناسب شركت هاي مشمول خصوصي‌سازي.. 12
4-23- كاهش نقش مديران شركت هاي دولتي پس از اجراي خصوصي سازي.. 12
5- تجارب خصوصي سازي در كشورهاي جهان.. 12
5-1- انگلستان.. 12
5-2- مالزي.. 14
5-3- سنگاپور15
5-4- آلمان شرقي.. 16
6- تاريخچه خصوصي سازي در ايران.. 17
7- خلاصه پژوهش.... 19
منابع.. 21

 



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید