مطالب کاربران فوریکا

چگونه فضایی مناسب برای دفتر کار خانگی خود ایجاد کنیم؟

کار کردن در خانه بسیار جذاب است. این کار حس آزادی و آسودگی در زندگی را برای افراد فراهم می‌کند. اگر شما نیز مانند اکثریت افراد باشید، به احتمال زیاد یک دفتر کار معین در خانه یا آپارتمان خود ندارید. با لپ‌تاپ خود بر روی مبل می‌نشینید و فایل‌های کاری خود را بر روی میزی در نزدیکی خود پخش می‌کنید، اما این فضای کار موقتی می‌تواند در بهره‌وری شما ...

یک مترجم خوب چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

امروزه، اکثر افراد تصور می کنند که ترجمه تنها جابجایی زبان‌هاست پس هرکسی که یک زبان خارجی بلد باشد می‌تواند کار ترجمه نیز انجام دهد. این دیدگاه کاملا غلط است، داشتن دانشِ صرف درمورد یک زبان، منجر به ارائه‌ی یک ترجمه‌ی بی‌نقص نمی‌شود. به بیان ساده‌تر، ترجمه نیازمند مهارت تجزیه و تحلیل درست و مناسب زبان هدف است. علاوه بر این، مترجم باید از ...

چرا از تغییر بیزاریم؟!

اغلب می‌شنویم که مردم تغییر را دوست ندارند. از یک سو همه ما داستانهایی مبنی بر مقاومت در برابر تغییر و حفظ وضع موجود را شنیده‌ایم، از طرف دیگر انسان‌ها نژادی هستند که خود را با محیط وفق می‌دهند. اگر اینطور نبود نسل انسان هم منقرض شده بود. پس پشت قضیه‌ی ” مقاومت در برابر تغییر” چیست؟ انگیزه“مردم مانع تغییر نمی‌شوند بلکه در برابر اینکه ...

۷ نرم افزار سودمند برای کار در خانه

کار کردن در خانه حواس بسیاری از افراد را پرت کرده و بعد از دو یا سه ساعت کار فشرده، تمرکز آنها را بهم می‌ریزد. اینجاست که وسوسه‌ی کار با رسانه‌های اجتماعی و صحبت با دوستان، از زمان باارزش کاری می‌کاهد. جز این، عوامل بسیار دیگری وجود دارند که موجب حواس‌پرتی شده و باید از جانب شما کنترل شوند.برای مقابله با این تمایلات، برنامه‌ها و ابزارهایی وجود ...

۸ برنامه زمانی برای داشتن زندگی و کسب‌وکار سالم

کارآفرینان قدرت خلاقیت زیادی دارند اما همواره در حل مبارزه با مدیریت زمان هستند. خلاقیت ذاتی است و نمی‌توان آن را آموزش داد اما مدیریت زمان اینگونه نیست. کارآفرینان با اندکی سازماندهی و تمرکز، می‌توانند به حفظ سبک زندگی و کسب‌وکار سالم کمک کنند. برنامه‌های زمانی، چارچوب‌های ویژه‌ای هستند که افراد در آن به انجام فعالیت‌هایشان ...

۹ اشتباه کارآفرینان تازه کار و راهکارهای جلوگیری از آن

برای افراد زیادی، حرکت به سوی کارآفرینی یک رویاست. عده‌ای حتی دانشگاه را ترک می‌کنند تا در این وادی قدم بردارند. تمام کارآفرینان در شروع یک کسب‌وکار خطاهای مشترکی دارند. هرکدام از این اشتباهات در کار ممکن است منجر به ایجاد محیطی نامساعد شده و یا بدتر، گاهی حتی قبل از اینکه سازمان شروع به کار کند، موجب ورشکستگی سازمان گردد. درادامه ۹ اشتباه رایج ...

چگونه خدمات خود را قیمت گذاری کنیم؟

برای فریلنسرها، علی الخصوص آنهایی که تازه کارند، یک سوال همیشه مطرح است: چگونه خدمات خود را قیمت‌گذاری کنیم؟ Jack Jorgovan، فریلنسر باسابقه در حوزه‌ی تکنولوژی، معتقد است که هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد. ارزش‌گذاری بر کار هنر است نه علم. اما روشی که اکثر مردم انتخاب می‌کنند نه تنها هنر نیست بلکه برای ذهن و جسم و روح هم ناخوشایند است. آنها روی کارشان ...

۱۰ مدیرعامل که دنیای تکنولوژی را تغییر دادند!

مدیر عامل (CEO)، تنها یک اسم یا یک سمت نیست، مدیرعامل نیروی پیشرو در تمامی سازمان‌ها و منبع انگیزش است. رهبریِ یک فرد می تواند تفاوت زیادی را در سازمان ایجاد کند. آنان به افراد انگیزه می‌دهند تا کار خود را به بهترین نحو انجام دهند. مدیرعاملین زیادی در دنیا وجود دارند که به افراد برای رسیدن به درجات بالاتر انگیزه می‌دهند. در دنیای تکنولوژی نیز چنین ...

پیش به سوی کارآفرینی!

اگر از کارتان زده شده اید بدین معنی است که تا کارآفرینی دو قدم بیشتر فاصله ندارید. اولین قدم استعفا از کار، و قدم بعدیراه‌اندازی یک شرکت جدید است. با اینکه تبدیل شدن به یک کارآفرین کار ساده‌ای به نظر می‌آید، اما آنقدرها هم که فکر می‌کنید آسان نیست.ما در اینجا ۱۲ گام لازم برای اینکه رییس خود باشید را به شما توضیح خواهیم داد. ۱- کار مورد علاقه‌تان را ...

موسیقی، راهکاری برای افزایش بهره وری!

همه‌ی ما مشغله‌هایی زیادی داریم که توجه و دقت ما را به چالش می‌کشند. خوشبختانه موسیقی به ما در حل این مشکل کمک می‌کند. تحقیقات دانشگاه بیرمنگهام انگلستان نشان می‌دهد که هنگام کارِ زیاد،گوش دادن به موسیقی می تواند در افزایش کارآیی موثر باشد. بنابراین اگر بطور مثال در حال چک کردن ایمیل خود هستید گوش دادن به موسیقی در سرعت بخشیدن به کار به کمک شما ...

چه مهارت‌هایی را به رزومه کاری خود اضافه کنیم؟

اگر پشت کامپیوتر نشسته اید و به مغزتان فشار می‌آورید که کدام مهارت‌ها را باید به رزومه خود اضافه کنید، نترسید. با کمک تعدادی از متخصصین می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر، براحتی –و با صداقت کامل– رزومه خود را با مهارت‌هایی که استخدام‌کنندگان بدنبال آن هستند، پر کنید. ۱- رایج‌ترین مهارت‌های مورد قبول استخدام‌کنندگان را بررسی ...

افراد ثروتمند اینگونه پول خود را پس‌انداز می‌کنند!

هیچکس نیست که از پول بدش بیاید. اگر گاهی اوقات برایتان این سوال پیش می‌آید که افراد متمول و موفق چگونه این مقدار پول دارند این مطلب را تا انتها بخوانید. در ادامه فهرستی از راهکارهای پس‌انداز کردن برای شما ارائه شده است که می‌توانید با به کار گرفتن آنها همانند افراد ثروتمند پول پس‌انداز کنید. ۱- به هزینه‌های کوچک دقت کنید.همه‌ی ما در مورد ...