مقاله ترجمه شده با عنوان: مطالعه تاثیر توپوگرافی سطح در عملکرد تریبولوژیکی با سرعت پایین صفحات پورت پمپ های محوری پیستونی

مقاله ترجمه شده با عنوان: مطالعه تاثیر توپوگرافی سطح در عملکرد تریبولوژیکی با سرعت پایین صفحات پورت پمپ های محوری پیستونی

عنوان انگلیسی A study on the influence of surface topography on the low-speed tribological performance of portplatesi axial piston pumps
عنوان ترجمه فارسی

مطالعه تاثیر توپوگرافی سطح در عملکرد تریبولوژیکی با سرعت پایین صفحات پورت پمپ های محوری پیستونی

سال انتشار 2015
نام ژورنال Wear
تعداد صفحات مقاله انگلیسی 12
تعداد صفحات ترجمه فارسی 23

 a b s t r a c t
Axial pistonpumpsarewidelyusedundersevereconditionsbecausetheyareabletooperatehighly
efficiently athighpressureandvariousrangesofspeed.However,pumpefficiency isrelativelylowatlow
speed becauseofinsufficient lubrication.Thecontactbetweentheportplateandcylinderbarreliscri-
tically importantbecauseinsufficient lubricationfromthispaircausesrapidwearandhighfrictionloss
which significantly reducespumpefficiency.Ring-on-disctestingwasconductedtoinvestigatethe
friction andwearbehavioursoftheportplate–cylinder barrelcontact.Fourtypesofsurface finishing
processes wereused:coarsegrinding, fine grinding,polishing,andlasertexturing.Aconfocallaser
scanning microscopeandenergydispersivespectroscopywereusedtoexaminethesurface.Results
indicate thatthepolishedsurfaceshavethebesttribologicalperformance.Finelygroundsurfaceshave
lowerwearbuthigherfrictionthancoarselygroundsurfaces.Thenumberandsizeofthebrassparticles
transferredtothesteelsurfacearerelatedtothesurfacetopography.Lasertexturedsurfaceshavethe
highest frictionandwear.Brassparticlesaggregateinsidemicro-dimples.Increasingcontactpressure
does notchangethewearmechanismbutincreasesabrasion.

 

چکیده

پمپ های محوری پیستونی به طور گسترده تحت شرایط سخت مورد استفاده قرار می گیرند چون قادر به عملیات به طور بسیار کارآمد در فشار بالا و محدوده های مختلف سرعت می باشند. تماس بین صفحه درگاه[1] و بشکه سیلندر[2] به طور حیاتی مهم است چون روان کننده ناکافی ازین جفت باعث سایش سریع و اتلاف اصطکاک بالا می شود که به طور قابل توجهی بازده پمپ را کاهش می دهد. تست زنجیر بر روی دیسک برای بررسی رفتارهای اصطکاک و سایش تماس بشکه سیلندر- صفحه درگاه انجام شده است. چهار نوع از فرایند های پرداخت سطح مورد استفاده قرار گرفته اند.

آسیاب درشت، آسیاب ریز ، صیقل دادن و بافت لیزری. یک میکروسکوپ اسکن لیزر هم کانون و اسپکتروسکوپی پراکنده کننده انرژی برای امتحان سطح استفاده شده اند. نتایج نشان می دهند که سطوح صیقل یافته بهترین عملکرد تریبولوژیکی را دارند. سطوح زمینی بسیار ریز سایش پایین تر اما اصطکاک بالاتر از سطوح درشت دارند. تعداد و اندازه ذرات برنج منتقل شده به سطح استیل مرتبط با توپوگرافی سطح است. سطوح منسوج شده با لیرز بیشترین اصطکاک و پوشش را دارند. ذرات برنج در طرف میکرودیمپل ها[3] لخته می شوند. افزایش فشار تماس مکانیسم سایش را تغییر نمی دهد اما ساییدگی افزایش می یابد.



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید