پورسانت بازاریابی چیست؟ : پورسانت بازاریابی همچنان که قبلا توضیح داده ایم درصدی از سهم فروش محصول فایلی کاربر است که به بازاریاب تعلق می گیرد. این درصد را کاربر در هنگامی که محصول فایلی را تعریف می نماید در نظر می گیرد.
بازاریاب کیست و چگونه بازاریابی می کنند؟ : بازاریاب شخصی است که برای محصول فایلی کاربران با روش های مختلف بازاریابی می نماید. روش های بازاریابی زیاد هستند مانند تبلیغ در کانال تلگرامی، شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی مختلف، پاپ آپ، تبلیغات کلیکی، پاپ باکس ، ایمیل تبلیغاتی ، تبلیغ در سایت های پربازدید، استفاده از خروجی های CSV ای و کدهای HTML که سایت فورکیا در اختیار بازاریاب ها قرار داده، تبلیغات پیامکی و صدها روش دیگری که می توان استفاده کرد تا باعث افزایش فروش محصولات فایلی شود.
نکته ی مهم : موارد زیادی داشته ایم که کاربر سوال پرسیده " فایل من در فلان سایت فورکیا فروش رفته ولی آن سایت هیچ مطلب یا محصولی ندارد؟! " باید در جواب عرض کنیم که خیلی از بازاریاب ها در فورکیا مطلب یا فایل قرار نمی دهند و فقط ثبت نام کرده اند تا لینک بازاریابی دریافت و از روش های مختلف ذکر شده بازاریابی نمایند.
فورکیا از کجا تشخیص می دهد؟ : اگر دقت نمایید بعد از لینک های بازاریابی محصولات فایلی یک کد قرار می گیرد که مخصوص فروشگاه بازاریاب است و سیستم از روی آن تشخیص می دهد فایل از طریق بازاریابی فروش رفته و بازاریاب کدام فروشگاه بوده است.
پورسانت بازاریابی چقدر باشد؟ : فایل مانند محصول فیزیکی نیست که برای ساخت تعدادی از آن هزینه ی بیشتری بخواهیم بلکه با یک کپی ساده صدها و هزاران تعداد از آن تولید می شود. پس برای افزایش فروش فایل ها حتما پورسانت های بالایی را در نظر بگیرید. بعضی از کاربران این طور فکر می کنند که چرا درصدی را به بازاریاب بدهیم؟ این طرز فکر کاملا اشتباه بوده و باعث کاهش فروش فایل شما می شود. شما می توانید با تعیین درصد بالایی پورسانت فروش ، درآمد خود را افزایش دهید.
توجه نمایید : بعضی از کاربران اول پورسانت بالایی در نظر می گیرند و بعد از تبلیغ کردن بازاریاب ها این درصد را کاهش می دهند و این باعث اذیت شدن بازاریاب ها می شود.
کاربران باید توجه کنند فقط داشتن یک فایل یا یک کسب و کار باعث درآمدزایی نمی شود بلکه باید برای آن محصول بازاریابی صورت گیرد و هرچقدر درصد بازاریاب بیشتر باشد میل بیشتری برای تبلیغات پیدا می کنند، طبق بررسی هایی که ما روی فروش داشته ایم متوجه شده ایم فایل هایی که پورسانت بالای 50 درصد دارند فروششان خیلی بیشتر از بقیه فایل ها است و اغلب فایل های پرفروش پورسانت بالای 40 درصد داشته اند.
قوانین جدید فورکیا برای پورسانت بازاریابی : برای افزایش فروش فایل ها و حمایت از بازاریاب ها تصمیم گرفتیم محدودیت هایی در نظر بگیریم تا بعضی کاربران به دلیل عدم آشنایی با فورکیا و یا راههای افزایش فروش، باعث اذیت بازاریاب ها نشوند. بعضی از کاربران بعد از تبلیغ بازایاب و دیدن کسر مبلغ بازاریابی احساس می کنند سود آنها کاهش می یابد و سریع پورسانت را صفر می کردند و این کار کاملا اشتباه است و بازاریاب متضرر می شود.
محدودیت پورسانت بازاریابی به این شکل می باشد که کاربر هر وقت بخواهد می تواند پورسانت را افزایش دهد ولی برای کاهش هر ماه فقط می تواند 5 درصد را کاهش دهد و باید موقع ایجاد محصول فایلی به این موضوع خوب فکر کند و تصمیم درستی بگیرد.
لازم به ذکر است سیستم ما زمان ویرایش محصول فایلی را در نظر می گیرد یعنی اگر شخصی بعد از چند ماه متن یا قیمت محصول فایلی یا هر گزینه ی دیگری را تغییر دهد از آن زمان تا یک ماه بعد از آن نمی تواند پورسانت را کاهش دهد و بعد از یک ماه هم فقط 5 درصد می تواند کاهش دهد و اگر بخواهد بیشتر کاهش دهد باید یک ماه دیگر صبر نماید و 5 درصد دیگر کاهش دهد.
با این تصمیم هم کاربر برای انتخاب درصد پورسانت اختیار کامل را دارد و هم بازاریاب ها اذیت نمی شوند.
امیدواریم کاربران پورسانت های بازاریابی خود را افزایش دهند و بازاریاب ها هم از فرصت های جدیدی که فورکیا در اختیار آنها گذاشته است بهترین استفاده را ببرند.