عوامل استرسزا همیشه در زندگی ما وجود دارند. برای اینکه کارایی بیشتری داشته باشیم میبایست افراد خطرناک و استرسزا را از زندگی خود دور کنیم. تمرکز بر اولویتها و خلاص شدن از شر این افراد میتواند برای پیشرفت ما مفید باشد. اما در ابتدا باید این افراد را شناسایی کنیم. ۱- افراد خودپرستگاهی اوقات غرور یک فضیلت اخلاقی محسوب میشود. اما متکبر بودن ...
کار در خانه و یا دورکاری میتواند گاهی مشکل باشد. برای اینکه بتوانید تمرکز کرده و ساعتها کار کنید نیاز به خودکنترلی دارید. فریلنسرهای زیادی بخاطر حواس پرتیهای مختلف در این راه شکست میخورند و نمیتوانند کارشان را بخوبی تحویل دهند.در ادامه فهرستی از “ترفندهای” موفقیت و بهرهوری برای کار در خانه ارائه شده است. بیشتر این ترفندها جدید ...
ارائه یک پرزنتیشن، خصوصا در برابر رؤسایتان، میتواند تجربهای پراسترس باشد، اما از سویی میتواند بهترین فرصت باشد برای اینکه خود را در نظرشان برجسته سازید.دارلین پرایس موسس و نمایندهی کمپانی !Well Said، با بیش از ۲۰۰ مدیر ارشد از ۱۰۰ شرکت برتر مصاحبه کرد. وی از آنها پرسید که به چه ویژگی یک سخنران بیشتر توجه میکنند؟ سه پاسخ مشترک آنها به شرح زیر ...
امروز را روز تمیزی قرار دهید!این فکر احتمالا شما را به وجد نمیآورد. بیشتر مردم از تمیزکاری خوششان نمیآید، آنقدر این کار را عقب میاندازند که تبدیل به یک کار بزرگ میشود، حال بجای انجام یک کار کوچک، با یک رویداد عظیم مواجهاند. اخیرا با مدیری کار میکردم که میز کارش پر بود از وسایلی که گویی سالهاست روی هم انباشته شدهاند. (فراموش نکنید که ...
پشت میز نشستهاید و سخت مشغول کار روی یک پروژه هستید که یکی از همکاران به سراغتان میآید و میپرسد: “یک لحظه وقت دارید؟”قبل از اینکه پاسخی بدهید پیشنهادات زیر را از Edward Brown، نویسندهی کتاب “راه حل سرقت زمان” که به عملکرد و بهرهوری در محل کار میپردازد، در نظر بگیرید. سه استراتژی Brown در پاسخ به سوال “یک لحظه وقت دارید؟!” در ...
بسیاری از افراد موفق همواره تلاش کردهاند تا بر ترس خود هنگام سخنرانی در جمع غلبه کنند. موسس شرکتهای ویرجین، ریچارد برانسون میگوید که از سخنرانی کردن در برابر جمعیت متنفر است؛ سرمایهگذار میلیاردر، وارن بافت اعتراف میکند که پیش از سخنرانی دچار حالت تهوع میشود.خوشبختانه بافت و برانسون بر ترس خود غلبه کردهاند، پس شما هم میتوانید بر ...
شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که نتوانسته اید برای کسب درآمد ثابت روی فریلنسینگ حساب باز کنید. اما این مسأله از نگرش شما نشأت می گیرد چرا که همین الان افراد بسیاری زندگی خود را از طریق فریلنسینگ می گذرانند و اگر شما هم به این جامعه بپیوندید، پایه های آن محکم تر و پایدارتر می شود. بنابراین اگر تا به حال چندان فریلنسینگ را جدی نگرفته اید، بهتر است از این ...
اگر برای مقابله با اثرات منفی استرس قدمی برندارید، قطعا در سلامت جسمی و روحی شما عوارض جدی بجای خواهد گذاشت. ورزشهایی مثل یوگا، استراتژیهای بلندمدتی برای کاهش استرس هستند، اما گاهی نیاز به تسکین فوری پریشان حالیتان دارید. تکنیکهای کاهشدهندهی استرس در محل کار، برای روزهای سخت بسیار مفیدند و تمرینهایی که حتی پشت میز میتوان انجام ...
تعریف موفقیت برای هر شخصی متفاوت است اما در حقیقت عدهای به آن دست پیدا می کنند و عدهای دیگر نه. چگونه است که این افراد به موفقیت میرسند؟مطالب زیادی دربارهی مهارتها و عادتهای لازم برای موفقیت در زندگی وجود دارد و فکر میکنم اکثر مردم میدانند برای رسیدن به آن در حوزههای دلخواهشان چه کار کنند – مثل تقویت اعتماد به نفس و غلبه بر ...
وقتی بچه بودم بسیاری از شبها را با یک چراغ قوه زیر پتو با خواندن کتابهایی همچون بازی اِندرز و خانهای کوچک در مرغزار سپری کردم. شما هم اینطور بودید؟اما حالا، به عنوان افرادی بزرگسال و شاغل آرزوی آن شبهای فوقالعاده را داریم، به زحمت شاید برای درست کردن ساندویچ وقت پیدا کنیم چه برسد که بخواهیم کتاب بخوانیم. اما اگر قرار است یک کسب و کار جدید راه ...
اگر فردی نتواند در برقراری ارتباط با دیگران خوب عمل کند، مسلما نمیتواند مدیر خوبی باشد. مدیران بزرگ هنگام صحبت با دیگران ارتباطی عاطفی برقرار میکنند. صحبتهای آنها به گونهای به دیگران الهام میبخشد که به آنچه غیرممکن میپنداشتند دست یابند. مدیران بزرگ از ۹ روش برای انتقال پیام استفاده میکنند که در ادامه به آن میپردازیم. ۱- مخاطبشان ...
در ۱۸ سالگی به خود گفت که هیچ وقت دوباره یک شغل معمولی نخواهد داشت. اکنون پیتر ووگد، یک کارآفرین میلیونر و نویسندهی یک کتاب پرفروش است. اما ثروتمند شدن برای ووگد آنقدرها هم آسان هم نبود. مشکلات مالی و شغل پاره وقتی که در حین رفتن به دبیرستان به آن مشغول بود، او را وادار کرد تا از فرصتهای دیگری برای کسب درآمد بیشتر استفاده کند. بنابراین کسب و کار خود ...