نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سایت یا فروشگاه

انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی کلماتی هستند که در فروشگاه شما بیشتر تکرار می شوند و از اهمیت خاصی برخوردارند و با محتوای فروشگاه شما ارتباط دارند حتما به یاد داشته باشید در انتخاب کلمات کلیدی اول از همه ارتباط با محتوای سایت ، سپس محبوبیت در بین کاربران و بعد از آن رقابت بر سر کلمه دربین سایت های دیگر را لحاظ کنید. با انتخاب درست کلمات کلیدی می توانید بازدید خود را افزایش دهید. سعی نمایید بیشتر از 10 کلمه کلیدی تعریف ننماید

برای انتخاب کلمه کلیدی اصلی خود به ترتیب زیر عمل کنید. (دقت داشته باشید ابتدا موضوع مورد علاقه ی خود و در واقع موضوع فروشگاه خود را انتخاب نمایید سپس وارد پروسه زیر شوید چرا که فعالیت در زمینه ای که علاقه ای به آن ندارید، نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت حتی اگر درآمد بسیار خوبی هم از سایتتان داشته باشید.)

  • ۱. تهیه لیست
  • در اولین قدم، لیستی از کلمات و عبارات مربوط به موضوع سایت خود تهیه کنید که فکر می کنید افراد از آنها در موتورهای جستجو استفاده می کنند تا مطالب مورد نظر خود را بیابند. این لیست را یادداشت کرده تا در گام بعدی از آن استفاده کنیم.

  • ۲. بررسی وضعیت
  • حال به آدرس زیر مراجعه کرده و وضعیت هر کلمه یا عبارت را بررسی میکنیم:
    http://www.google.com/trends
    کلمات را جستجو کنید و وضعیت و عبارت های مرتبط با آن را پیدا کنید عبارت هایی که در اول ذکر می گردد بیشتر از بقیه سرچ شده اند به طور مثال می توانید کلمه " کتاب " را سرچ و نتایج را مشاهده نمایید و یا عبارت " کتاب آشپزی " را سرچ کنید.
    در این حالت، گوگل لیستی از کلمات و عباراتی که بیشترین میزان جستجو را داشته اند به شما نمایش می دهد. همچنین از خود صفحه جستجوی گوگل نیز می توانید استفاده نمایید قبل از نوشتن کامل عبارت جستجو خود گوگل عبارت هایی را به صورت پیش فرض به شما نشان می دهد این عبارت ها بیشترین عبارت های جستجو شده می باشند.

  • ۳. تکرار و یادداشت
  • مرحله دو را برای تک تک عبارات و کلماتی که در اولین مرحله یادداشت کرده اید، تکرار کنید و ببینید برای هر یک از عبارات مورد نظر شما چه نتایجی را نمایش می دهد. با انجام این کار برای تمام کلمات کلیدی مورد نظر خود، خواهید توانست لیستی از پرطرفدارترین کلمات و عبارات به دست آورید.

  • ۴. تصفیه ی نتایج
  • کلمات و عباراتی با تعداد جستجوی بیشتر که از مرحله ۳ به دست آمده اند را روی یک برگه کاغذ یادداشت کنید سپس کلماتی که بیشتر سرچ شده اند و با فروشگاه شما در ارتباط هستند را انتخاب نمایید

  • ۵. تعداد رقبا
  • برای اینکه بفهمید چه تعداد رقیب برای آن عبارت کلیدی دارید، می توانید در موتور جستجوی گوگل یک جستجوی ساده با آن عبارت انجام دهید. تعداد نتایج جستجو یعنی تعداد رقبای شما… . سعی نمایید در کلیه موارد مثل انتخاب عنوان، انتخاب کلمات کلیدی، برچسب ها و ... کلمات و عبارت هایی را انتخاب نمایید که رقبای بسیار زیادی در آن کلمه یا عبارت نداشته باشید.