بعد از ثبت نام و تایید مدارک از طرف مدیریت فورکیا شما می توانید فروشگاه خود را ایجاد نمایید قبل از هر چیز باید تنظیمات مربوط به فروشگاه را انجام دهید.
یکی از موارد خیلی مهم عنوان فروشگاه می باشد که باید با دقت و اطلاع کافی انتخاب شود. عنوان فروشگاه یکی از موثرترین المان های سایت شما برای موتورهای جستجو می باشد بنابراین انتخاب عنوان مناسب برای فروشگاه تاثیر بسیار زیادی در رتبه ی شما در موتورهای جستجو خواهد داشت.
ابتدا موضوع و هدف کلی فروشگاه خود را انتخاب نمایید و بر اساس آن باید عنوان فروشگاه خود را انتخاب نمایید. عنوان باید شامل کلید واژه ها باشد. کلید واژه ها، واژه هایی هستند که مشتریان شما با این کلمات در گوگل و دیگر موتورهای جستجو به جستجو می پردازند.
عنوان صفحه محلی برای قرار گیری مهمترین کلید واژه ها در صفحه است. به ترتیب با کلید واژه مهم تر به کلید واژه کم اهمیت تر متن عنوان را انتخاب نمایید. دقت نمایید در عنوان از تعداد کلید واژه ها به تعداد زیاد و بی معنی و فقط برای تکرار استفاده ننمایید و به یاد داشته باشید که هر چه کلید واژه انتخاب شده مرتبط تر و بهتر انتخاب گردد نرخ کلیک بر روی آن افزایش می یابد. از استفاده از کلید واژه ها به صورت انبوه و تکراری خودداری نمایید.
بعضی افراد تصور می کنند هر چه تعداد استفاده از کلید واژه در عنوان بیشتر باشد اهمیت آن از لحاظ موتورهای جستجو بیشتر می شود و به تکرار استفاده از کلید واژه به صورت غیر متعارف می پردازند که این تصور اشتباهی است. حتی اگر تعداد تکرار کلید واژه ها به صورت نا متعارف زیاد باشد ممکن است وب سایت به عنوان ایجاد کننده اسپم شناسایی شود و کاهش رتبه در موتورهای جستجو را نیز تجربه نماید.
به طور کلی باید هنگام انتخاب عنوان ، توضیحات و کلمات کلیدی به سه نکته اساسی و کلی توجه داشته باشید. ارتباط ، محبوبیت ، رقابت سه ملاک اصلی است که به ترتیب اولویت و تاثیر گذاری در سئو مورد بحث قرار میدهیم.
ارتباط هر چه بیشتر این کلمات انتخاب شده با محتوای سایت شما باعث بهبود سئو سایت شما خواهد شد و از کلی گویی بپرهیزید. مثلا عنوان فروشگاه را به این شکل انتخاب ننمایید " دانلود فایل های کاربردی " بلکه می توان با توجه به موضوع فروشگاه به این شکل باشد " دانلود مقالات ریاضی " و یا " فروشگاه مقالات فیزیک پارسا " .
محبوبیت این کلمات باید در بین کاربران نیز زیاد باشد . هر چه کلمه انتخابی شما در بین کاربران محبوب تر و بیشتر در موتور های جستجو به کار رود به طور حتم شما نیز بیشتر در بین کاربران دیده خواهید شد. اما باید به یاد داشته باشید که ملاک ارتباط آن با محتوای سایت شما نیز لحاظ شود. برای این منظور می توانید از خود سایت گوگل کمک بگیرید : به سایت http://www.google.com/trends/ مراجعه نموده و عنوانی را که قصد دارید توسط آن در گوگل جستجو شوید و همچنین عنوان خدمات و محصولات خود را وارد نمایید. این سایت لیست مهترین کلمات مرتبط را به شما خواهد داد
رقابت بر سر این کلمات محبوب نیز بیشتر است . شما باید هر سایت دیگر را رقیب خود بدانید. شما باید کلماتی را انتخاب کنید تا در عین محبوبیت و ارتباط با سایت شما رقابت کمتری بر سر آن وجود داشته باشد باید تمام ملاک ها مد نظر گرفته شود .
این چند نکته مهم را در نظر بگیرید :
نتیجه : عنوانی را انتخاب نمایید که شامل کلماتی کاربردی، محبوب مشتریان و مرتبط با فروشگاه شما باشد
از این موارد خودداری نمایید : بهم چسباندن کلمات به ویرگول، خط تیره نقطه و ... مثلا : "کتاب-مقاله" یا "کتاب،مقاله" بلکه یک فاصله ایجاد نماید مثلا: کتاب – مقاله چون موتورهای جستجو درصورت بهم چسباندن آنها کل جمله را به عنوان یک کلمه در نظر می گیرد.
یک توصیه مهم : قبل از انتخاب عنوان سایت قسمت " نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای فروشگاه " را مطالعه نمایید و بعد از انتخاب عنوان فروشگاه آن را در گوگل سرچ نمایید و درصورتی که سایت های بزرگی چنین عنوانی داشتند سعی نمایید عنوان خود را کمی تغییر دهید چون فعلا رقابت با سایت های بزرگ برای شما مشکل است و از کلمات مترادف پر کاربرد استفاده نمایید.