اخبار فورکیا

تاریخ خبر : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400

تراز کردن حساب کاربران فورکیا

تراز کردن حساب کاربران فورکیا

کاربران گرامی لطفا متن زیر را با دقت مطالعه نمایید. بعد از اضافه شدن امکانات جدید جهت چک کردن حساب خود که ان شاءالله در چندین روز آینده اضافه می شود اگر باز احساس می کنید قانع نشده اید یا اشتباهی صورت گرفته تیکت بزنید تا از بخش فنی با شما تماس بگیرند و به صورت تلفنی و حضوری مطلب را برای شما روشن نمایند و دقیق توضیح دهند چه اتفاقی رخ داده است.

چند وقتی پیش جهت انتقال سایت به سیستم جدید، می خواستیم حساب های فورکیا را صفر نماییم و متوجه شدیم مجموع مبلغی که برای کاربران تسویه زده ایم بیشتر است از مبلغی است که به حساب بانکی ما آمده است در نتیجه تصمیم گرفتیم حساب کاربران را تک تک چک نماییم.
حساب کاربران این طور چک شد که مجموع مبلغ فروش فایل به اضافه ی مبلغ پورسانت بازاریابی به اضافه ی مبلغ زیرمجموعه گیری شد و از عدد بدست آمده مبلغ تسویه شده و موجودی فعلی آنها کسر گردید. این مبلغ باید مساوی صفر باشد. یعنی هرچقدر درآمد داشته اند باید با مجموع مبلغ تسویه ها و موجودی فعلی برابر باشد یا به عبارتی دیگر از نظر حسابداری هرچقدر ورودی داشته باید همان مقدار هم خروجی داشته باشد.
اما برای بعضی از کاربران این طور نبود. انگار سیستم به هر دلیلی در بازه های زمانی دچار خطا شده.


فورکیا چطور موجودی کاربران را حساب می کند؟
فورکیا در دیتابیس خود یک قسمت به نام موجودی دارد که بعد از هر تراکنش این عدد تغییر می کند و مبلغ به آن اضافه و یا کسر می گردد. ما در این روش متوجه شدیم بنا به دلایلی خطاهایی صورت می گیرد و در سیستم جدید تصمیم گرفته ایم که این را حذف نماییم و هر بار مجموع واریزی ها را منهای تسویه های کاربر نماییم و عدد بدست آمده را به صورت موجودی نشان دهیم در این حالت خطایی نخواهیم داشت.


کاربران چطور این موارد را چک نمایند ؟
بعد از ارسال پیغام تراز نمودن حساب به کاربران، بعضی ها شاکی شده بودند و حتی مواردی بی احترامی هم شاهد بودیم. ما انتظار بیشتری از کاربران داریم و دوست داریم موارد را دقیق بررسی نمایند و بعد قضاوت نمایند.
فورکیا همیشه صادقانه و حتی بدون یک مورد شکایت در این سالها به فعالیت خود ادامه داده است پس قبل از قضاوت اول چک نمایید و بررسی کنید بعد تصمیم بگیرید.
برای بررسی و چک کردن حساب توسط کاربر ما ان شاءالله امکاناتی را به زودی قرار می دهیم که کاربر به راحتی بتواند چک کند چون معمولا این خطا برای کاربرانی پیش آمده که تعداد تراکنش بالایی داشته اند و هر بار سیستم مبلغی را خطا داشته است.
ما به زودی خروجی تراکنش های مالی را در اختیار کاربران قرار می دهیم تا خودشان چک نمایند اما به صورت دستی هم می شود چک کنند ولی زمانگیر است. کاربر می تواند وارد قسمت " امور مالی " شود بعد وارد بخش " لیست تراکنش های مالی " شود و از آخر به اول بررسی نماید و تک تک مبلغ های واریزی را جمع بزند و منهای تسویه ها نماید. به این ترتیب متوجه می شود در بعضی موارد مبلغ تسویه زده شده بیشتر از فروش و پورسانت های خودش است.
توجه مهم : سیستم در عدد موجودی شما اشتباه داشته نه در تراکنش های مالی یعنی مثلا موجودی شما 30 هزار تومان بوده و شما یک فروش 5 هزار تومانی داشته اید و باید موجودی می شد 35 هزار تومان ولی مثلا شده 37 هزار تومان و در این مورد 2 هزار تومان بیشتر واریز شده.
در قسمت " امور مالی " بخش " لیست سفارشات مشتریان " می توانید فروش های خود را چک نمایید.


بعضی از کاربران از اول تا آلان به عملکرد فورکیا مشکوک بوده اند و یا سوالاتی داشته اند و هر بار ما گفته ایم کاربر به راحتی می تواند سیستم فورکیا را تست بزند مثلا یک خریدی از خودش انجام دهد یا یک فروشگاه دیگر بسازد و از طریق لینک بازاریابی آن خریدی انجام دهد و سیستم بازاریابی را چک نماید و هر حالتی را می تواند چک نماید و بررسی کند که آیا سیستم فورکیا درست عمل می کند یا نه و بعد از تست بیاید نظر بدهد یا مشکوک شود. این را یادتان باشد که ما هیچ وقت نمی توانیم متوجه شویم که کاربر تست میزند یا مشتری واقعی است پس این روش بهترین راه حل تست نمودن فورکیا می باشد.
بعضی از کاربران به ما گفته اند این بی انصافی است ! آیا فورکیا مبلغی را که بیشتر برای شما واریز نموده و بعد از حساب شما کسر نماید بی انصافی است؟!
اما متاسفانه بعضی از کاربران به همه چیز مشکوک و بد بین هستند.


فورکیا سه سال است که روی نسخه ی جدید فعالیت می نماید و تا آلان بالای یک میلیارد تومان هزینه برداشته است پس کاربران مطمئن باشند هیچ وقت برای چند میلیون تومان فعالیت خود را زیر سوال نمی بریم.
شاید باور این جمله سخت باشد ولی تا آلان تیم ما هیچ سودی از فورکیا برداشت نکرده است و مقدار هزینه های ما خیلی بیشتر از درآمد آن بوده و هدف ما خدمت به کشور عزیزمان است نه درآمد آن.
از کاربران عزیز می خواهیم دقیق و منصفانه موارد ذکر شده را بررسی نمایند بعد قضاوت کنند و یا تیکت بزنن. به زودی امکان چک کردن و خروجی گرفتن از تراکنش های مالی را در اختیار کاربران قرار می دهیم.


به زودی خبرهای خوبی برای شما عزیزان خواهیم داشت.
موفق و پیروز باشید.